Projekbeskrivelse
Kampagne – busreklame
INDBLIK I LØSNING AF UDVALGT H4 SVENDEPROJEKT 2
Opgave
KAMPAGNEOPGAVE TIL ‘PROJEKT UDENFOR’:
Produkt 2:
Busbagside reklame, som på sættes med folie på flere udvalgte busser i København.
– designet til min kampagne “Fra udsat til værdsat” – i forbindelse med mine svendestykker, hvor jeg ønskede at sætte fokus på de hjemløses levevilkår og rettigheder.
Opgaven er en ”bestilling” fra fonden ’Projekt UDENFOR’. Der skulle udvikles et grafisk koncept, med kommunikationsprodukter til en markesdføringskampagne.
Kampagnen skal sætte fokus på at oplyse om og fremme kendskabet til fondens projekter.
Kampagnen skal også søge at oplyse om konsekvenserne ved den nuværende politik for de hjemløse i Danmark.
Det politiske ønske med kampagnen er, gennem oplysning, at gøre opmærksom på behovet for lovændringer på området. F.eks. problemet ved ikke at have en folkeregisteradresse, gør at mange hjemløse ikke kan få den hjælp de har brug for, og ret til, ifølge dansk lovgivning. Derfor har projekt UDENFOR fremsat et borgerforslag, som jeg har tænkt mig skal formidles ud via. de sociale medier, og i lokalområderne fysisk, så det kan blive taget op i regeringen.
Udvalgte kernefagligheder
Grafisk design
Typografi & ombrydning
Grafik & billeder
Grafisk produktionsforståelse
Løsning
Kampagneudvikling
Beskrivelse kommer
InDesign
Photoshop
Illustrator
Acrobat
Resultat
Jeg er meget tilfreds med resultatet, da det opfylder mine forventninger til den planlangte kampagne del.
Brug for en snak?
HAR DU EN IDÈ ELLER UDFORDRING JEG SKAL HJÆLPE MED?