Projekbeskrivelse

Biograf reklameblok

INDBLIK I LØSNING AF UDVALGT DIGITALT H4 PROJEKT

Opgave

Fiktiv opsat biograf reklameblok. Alle spots er ægte og nogle jeg har udarbejdet i tæt samarbejde med kunderne (vises i mange forskellige biografsale rundt omkring i landet).

Formål:
Da jeg primært arbejder med at producere motion graphic spots til biografer – skal blokken vise, hvilket slags indhold som er den mest gængse reklamefilm i en biograf – og hvordan den ville kunne sammensættes til visning.

Budskab:
Opmærksomhed overfor kundernes målgruppe – med visuelle virkemidler, uden alt for meget tekst. Formålet er at budskabet fremstår mere overskueligt for modtageren. Og samtidigt indeholder nok info til en forståelse af hvem afsender er + hvad der tilbydes..

Målgruppe:
Biografgæster, individuelt alt efter hvem kunden er.

Udvalgt kernefaglighed

  • Grafisk produktionsforståelse

Dokumentation (pdf)

Løsning

Platforme
Individuelle spots i 84 biografer/187 sale + i busser/tog. Første salgsspot efter intro, vises i alle Arriva tog + på ‘Nordjyske jernbaner’.

Ansvar
Jeg har haft ansvaret for at udføre alle spots. Har haft frie hænder til, at finde på design/speak/stemning/opsætning. Til slut sendt til kunde korrektur/godkendelse.

Layout
Brugt en simplificeret version af en story-/timeline, over hvordan en reklameblok er sammensat. Dog har jeg valgt, som et led til min porteføjle, at tilføje intro/outro på blokken med eget ‘DSIGND’ layout. Det vil normalt ikke indgå i visningen. Her ville der afsluttes med virksomhedens egen salgsreklame.

Format:
1920×1080 px, skærmstandarden i HD. Filformat: MP4. (Biografspots eksporteres normalt som .wmv fil)

Farvevalg:
Taget udgangspunkt i kundens primære farver, som bruges i kundens logo.

Kvalitetskontrol
Billeder & grafik:
Har taget aktive valg til skærmvisning/online brug: RGB profil, farvejust., beskæring, pixel dimensioner, filstr. og filtyper. De sidste valg er styret i eksport indstillinger.

Processbeskrivelse
Opstart: Researche/idéer. Tegnet nogle enkelte storyboard frames til at starte op på.
Opbygning: Fokus på synlighed/budskab og “CTA” (synligt navn/logo + webadr. igennem hele spottet (nemmere at huske kunden). Kundernes fotos er fængende blikfang + understøtte genkendelighed m. brandingfarver. Flere spots er med speak jeg har forfattet, hvis der har været brug for dette + fundet lydeffekter/stemningsmusik.
Kvalitetsvurdering
Overholdt standarder til outputtets brug.
Jeg er godt tilfreds med resultatet, – det opfylder kundernes individuelle krav/forventninger.

  • After Effects

  • Premier Pro

  • Media Encoder

  • Audition

  • (Photoshop)

  • (Illustrator)

Grafisk design
Typografi & ombrydning
Grafik og billedbehandling
Grafisk produktionsforståelse

Resultat

Jeg er godt tilfreds med resultatet, da det opfylder kundernes krav og forventninger.

Brug for en snak?

HAR DU EN IDÈ ELLER UDFORDRING JEG SKAL HJÆLPE MED?

Kontakt nu