Projekbeskrivelse

Website

INDBLIK I LØSNING AF UDVALGT DIGITALT H2 PROJEKT

Opgave

Website med bl.a. portfolio galleri
til billedkunstner Vera Henriksen.

Kunden skulle have et website, der fremhæver de kreative ting (og kan anvendes af alle).

Budskab
Præsentere malerierne som originale/unikke. Komme med bagved staffeliet og give et indblik i hvem kunstneren er og tankerne bag motiverne.

Målgruppe
Kunstinteresserede, alle aldre.

Kundeønsker
Et værktøj til salg/præsentation/visitkort/ branding. Ønsker selv at administrere en del af websitet efterfølgende.

Udvalgt kernefaglighed

  • Grafisk produktionsforståelse

Produkt (link)
Dokumentation (pdf)

Løsning

Domæne
verahenriksen.dk
Oprettet https:// på domænet med sikker SSL certifikering.

Ansvar
Jeg har haft ansvaret for opgavens udførelse. Har løbende gennem design og opsætning, haft korrektur møder med kunden.

Programvalg
WordPress: Siden er opbygget i WP med en pagebuilder – da kunden fremadrettet, selv skal stå for opdateringer og vedligeholdelse.

Photoshop: Redigering, fritlægge og beskære fotos .

Illustrator: Elementer med malestreger.

Layout
Brugt det nye logo og brochurens design, til at bygge et online univers. Så er der genkendelighed ved crossmedia.

Farvevalg
De farverige malerier som visuelt blikfang. De har hele farvepaletten. Især farverne rød og blå er gennemgående. Derfor valgt disse to, til de primære farver i designet.

Præsentation
Kunden fik skitser af websitet, som vi i fælleskab rettede til. Jeg fandt derefter et responsivt WP tema der opfyldte kravet.

Kvalitetskontrol
Billeder: Størstedelen har jeg fotograferet. Enkelte er tilkøbt. Kunden havde få fra udstilling. Taget aktive valg til skærmvisning/online brug: RGB profil, farvejust., beskæring, pixel dimensioner, filstr. og filtyper. De sidste valg er styret i eksport indstillinger.

Fra sidelinjen
Kunden fulgte med og læste løbende korrektur. Endelig godkendelse til at gå offentlig med websitet, lå hos kunden.

Processbeskrivelse
Opstart: Researche/idéer. Tegne skitser. Lave sitemap udfra dette.

En del af opgaven var at gøre websitet brugervenligt, med en enkelt navigering + flere “Call to actions” (så man bliver ledt rundt på hele websitet). Jeg har lavet gallerier til de forskellige kategorier. Så der er større fokus på dem hver især. Store billeder til at give et bedre indtryk af websitets primære funktion (udbrede kendskabet til malerierne).

Kvalitetsvurdering
Websitet er testet i chrome, firefox og explorer, samt på PC, Macbook, iPad og iPhone.

  • WordPress

  • Photoshop

  • Illustrator

Grafisk design
Typografi & ombrydning
Grafik og billedbehandling
Grafisk produktionsforståelse

Resultat

Jeg er godt tilfreds med resultatet, da det opfylder kundens krav og forventninger.

Brug for en snak?

HAR DU EN IDÈ ELLER UDFORDRING JEG SKAL HJÆLPE MED?

Kontakt nu